Ajajuhtimine meeskonnas
Kuidas keerulistel aegadel asjad ikkagi kõik õigeks ajaks valmis saada?
„Kiired asjad on harva olulised ja oluliste asjadega on harva kiire“ on öelnud Eisenhower. Kuidas oma tööajaga paremini hakkama saada, sh olla ise efektiivsem, mida teistega koostöö planeerimisel arvestada, kust on oodata riske ja mida teha nende mõjude vähendamiseks. Kuidas koostööd teha pingevabamalt ja vähendada stressi? Kuidas hakkama saada teiste inimeste tööaja juhtimisega, nii et kõik asjaosalised saaksid ka oma aega mõistlikult planeerida?
Koolituselt saavad osalejad:
- Teadmised, kuidas väikeste ja lihtsate võtetega saavutada selgelt mõõdetavat ajalist ja rahalist võitu;
- teadmised, kuidas on võimalik leida häid ideid efektiivsuse jätkuvaks tõusuks;
- teadmised ja tegevusmudelid sellest, kuidas hoida mistahes töö sisuliselt, ajaliselt ja rahaliselt kontrolli all;
- töökorralduslikke võtteid, kuidas oma tööd tõhusamaks muuta;
- omavahelise suhtlemise ja infovahetused efektiivsemaks muutmise võtteid;
- pikema perspektiivi läbimõtlemise oskused.
Koolituse sisukirjeldus
Kas võtate aega tõeliselt oluliste asjade jaoks? Või lahendate päevast päeva aina uusi tulekahjusid? Me õpime tööl erinevaid tööprotsesse ja arvutiprogramme, juhtimisoskusi, mida peetakse oluliseks, kuid ikka kõnnib enamik inimesi kogu elu ringi, tundes end ebatäiuslikuna, vajades oskusi, kuidas tõeliselt oluliste asjadega elus toime tulla.
Organisatsiooni efektiivsus tugineb lisaks materiaalsete ressursside tõhusamale kasutusele ka tööaja tõhusamale kasutusele. Võib tunduda uskumatu, aga kui arvutama hakata, siis tööaega säästma õppides säästate suure hulga raha. Aga see pole ainus selle koolituse eesmärk. Me vaatleme ka müügi- koostöö- ja ärikorraldust laiemalt ning ka ajakäsitlust laiemalt kui seda on minutite ja tundide haldamine. Kuigi inimene tehniliste vahendite abil “säästab aega”, siis pole ta veel aru saanud, et aega on vaja õppida paremini läbi elama. Kuidas saada oma ellu juurde kvaliteetaega?
Koolitajad on Indrek Maripuu ja Elina Siilbek
Koolitusel käsitletavad teemad
- Ajajuhtimine. Ajajuhtimise ja delegeerimise rakenduslikud teadmised. Ajaplaneerimise erinevaid meetodeid – millist neist kasutada? Milliseid vigu tavaliselt tehakse ja kuidas neid vältida? Mida silmas pidada järgmisel korral, kui hakkad aega planeerima? Mis teeb ajaplaneerimise raskeks? Miks me nii sageli ebaõnnestume? Enese juhtimine ajas. Mida peaksid enese ja oma aju kohta sel teemal teadma? Millest alustada ajaplaneerimist, kui tegemist on pikaajalise töö või projektiga?
- Ajajuhtimise praktika. Test enese hindamiseks. Arutelu. Kuidas mul nende teemadega on ning kas on nende osas midagi, mis vajaks täiendavat ühist kokkulepet? Sinu ja teiste kogemused. Milliseid ajaplaneerimise meetodeid oled kasutanud? Mis töötab, mis mitte?
- Prioriteetide seadmine. Mida tähendab oskuslik prioriteetide seadmine ja kuidas see käib? Ühe meetodi läbiproovimine.
- Efektiivne suhtlemine. Anonüümsete küsimuste ja tagasiside voor. Kas ja milliseid kommunikatsioonikokkuleppeid peaksime muutma, et olla efektiivsemad? Kuidas vähendada möödarääkimisi ja anda paremini tagasisidet üksteisele?
- Ajapuudus kui fookuse puudus. Praktiline töö. Konkreetsete, meie ettevõtte müügifookuste ülevaatamine. Kokkulepped ja raamistik edaspidiseks, et müüki kasvatada ja keskenduda sellele, mis oluline.
- Arutelu, milliste seniste tegevuste lõpetamist me peame kaaluma, et oma fookust hoida.
- Kokkulepitud tulemusnõuete täitmine vastavalt eesmärkidele ja kokkulepetele – kuidas seda teha?
- Kuidas tagada koostööks vajalik infosüsteem?
- Koosolekud ja nende läbiviimine. Milliseid koosolekuid me vajame? Millised on võimalused teha efektiivseid ja praktilisi, mitte formaalseid või igavaid koosolekuid?
- Kvaliteetajast – aja kasutamise ja tajumise parandamine. Miks on raske leida keskendunud, pühendunud aega ja kuidas seda ikkagi teha? Kuidas saada juurde kvaliteetaega? Kuidas saavutada olukorda, kus tunned ennast igal ajal, sõltumata olukorrast, hästi?
- Psühholoogilised ja ajafilosoofilised küsimused. Kuidas kontrollida keerulisi, näiliselt kontrollimatuid olukordi? Kuidas olla oma päeva, olukorra ja eluga rohkem rahul?
- Tagasiside töö käigus. Kuidas anda protsessi käigus tagasisidet teistele inimestele, ilma neid kaitseseisundisse asetamata või solvamata?
- Muudatustele reageerimine ja uute kokkulepete sõlmimine. Õppimisorientatsioon versus tulemusorientatsioon.
Ajakava
Koolitus kestab 2 päeva. Kahe koolituspäeva vahel on 2-3 nädalane aeg, mil saadud teadmisi proovida, ning seejärel küsimustega koolitajate poole tagasi pöörduda.
Koolituspäev on reeglina 8 akadeemilist tundi (8×45 min), koolituspäev kestab tavaliselt kella 10st kuni kella 17ni, iga 2 akadeemilise tunni järel (st 1,5 tunni järel) on kohvipaus või lõunapaus. Tellija soovil on võimalikud ka teistsugused ajakava variandid.
Ajakava näidis:
- 9:45 – 10:00 Saabumine ja hommikukohv
- 10:00 – 11:30 Koolitus
- 11:30 – 11:45 Kohvipaus
- 11:45 – 13:15 Koolitus
- 13:15 – 14:15 Lõuna
- 14:15 – 15:45 Koolitus
- 15:45 – 16:00 Sirutuspaus
- 16:00 – 17:00 Koolitus
Koolituse hind sõltub osalejate arvust, koolituse toimumise kohast ja kestusest. Küsi pakkumist elina.siilbek@gmail.com või (+372) 509 9885