Käitumis- ja suhtlemisstrateegia oskuslikku suhtlemist nõudvates töösituatsioonides
Kõige olulisemad suhtlemistehnikad ja enesejuhtimise oskused keerulistes olukordades
Kuidas tõsta oma pingetaluvust ja hallata tekkivaid suhtlemiskeerukusi muutusterohkes keskkonnas? Miks inimesed põrkavad nii sageli negatiivsete tunnete otsa ning pahatihti jäävad sinna kinni? Ärevus, pinge, viha, solvumised – kõik see tuleb meile nii töises kui ka eraelus ju nii tuttav ette, ning kõik see röövib halastamatult meie aega ja energiat. Kas saaks ka teisiti? Kuidas mitte lasta end häirida teiste inimeste meeleoludest või tegevustest? Kuidas omaenese või oma tiimi töösse installeerida indu ja positiivseid kogemusi, suunata tasakaalu ja rahu enda ja teiste inimeste seisunditesse? Elina Siilbeki koolitus aitab vastuseid leida just neile ja teistele osalejate jaoks olulistele küsimustele.
Koolituselt saavad osalejad:
- teadmised koostööle suunatud teadliku suhtlemise põhimõtetest ja printsiipidest;
- juhiseid, mille abil vältida suhtlemisvigu ja ületada keerulisi olukordi;
- ülevaate enesekehtestamise ja tagasiside andmise meetoditest;
- näpunäiteid, kuidas enese negatiivsete emotsioonidega hakkama saada.
Koolituse sisukirjeldus
Kahepäevane koolitus keskendub teadlikumale suhete juhtimisele ning tulemusliku koostöise organisatsioonikultuuri arendamisele, kuid käsitleb ka teisi olulisi teemasid töistes ja isiklikes suhetes, koostöise suhtlemise oskusi, enese paremat juhtimist ja efektiivsemat energiakasutust, oskusi hoida end tasakaaluka ja rahulikuna igasugustes elusituatsioonides. See koolitus on kasulik kõigile töötajatele, kel tuleb oma töös saavutada koostöövalmidus ning juhtida iseenese emotsioone erinevates suhtlemisolukordades. Need on universaalsed oskused, mida läheb meie aina keerukamas maailmas aina rohkem vaja, nii alluvate, kolleegide, koostööpartnerite kui ka noortega suheldes.
Koolituspäeva käigus õpetatakse koostöö-, suhtlemis- ja enesekehtestamisoskusi, ning oskusi hoida end tasakaaluka ja rahulikuna igasugustes elusituatsioonides. Teoreetilise koolituse kõrval on siin oluline rõhuasetus praktiliste, tegelikust elust tulenevate juhtumite ning kogemuste vahetamisel ja analüüsil. Programm on teemade ja metoodika valikul mitmekesine ning uuendusmeelne, arvestades sihtrühma eripära ja täiskasvanud õppija spetsiifikat ning rakendades suure osa õppeajast aktiivseid õppevorme. Harjutuste, grupitööde, diskussiooni, praktiliste kaasuste, õppevideote ning arutelude abil õpitakse võtteid, mida kasutada tagasiside andmiseks, enesekehtestamiseks, aga ka omaenese tunnete juhtimiseks.
Koolitusel käsitletavad teemad
Teadlik käitumine koostöösituatsioonides
- Koostöös ettetulevad peamised takistused. Mittemõistmise psühholoogiline taust.
- Kommunikatsioonihäired meeskonnas – miks teatud arusaamatused meeskonnas juhtuvad ning kuidas neid ära hoida? Mis on tavalisim ja põhiline probleem? Õppefilm/paarisharjutus.
- Kuidas tekib “meie” tunne meeskonnas ja mis selle tekkimist võib takistada? Kuidas tekitada meeskonnas meie-tunne? Meie-teie probleem. Miks see tekib ja mida saab selle vältimiseks teha?
- Mis on triangulatsioon ja kuidas selle tekkimist meeskonnas vältida?
- Suhtlemisvead. Levinud (kuid ebaefektiivsed) viisid rahulolematuse väljendamiseks.
- Kuidas teha vahet kogemuse kirjeldamise ja hinnangulisuse vahel ja kuidas vältida hinnangulisust? Kuidas kirjeldada oma nägemust olukorrast teiste jaoks arusaadaval, mitteründaval ja läbipaistval viisil?
- Tulemuslik tagasiside andmine. Kuidas öelda keerulisi või negatiivseid sõnumeid kolleegile? Kuidas anda negatiivset tagasisidet nii, et teine inimene ei solvuks ning tagasiside oleks võimalikult hinnanguvaba? Ühe praktilise tehnika tutvustamine ning läbiproovimine.
- Selge eneseväljendus. Mina-keele kasutamine – võitluse ja vaidluste vältimiseks ja selgeks eneseväljenduseks. Harjutus.
- Emotsioonid. Kas ja kuidas saab maandada nii enda kui teise poole emotsioone pingelises situatsioonis? Kuidas maandada vestluspartneri pinget või agressiivsust? Mis on esimene võte, mida äreva või ärritunud inimesega kasutada? Mida ei tohiks teha, kui inimesed on ärritunud või kaitseseisundis? Õppefilm ja ühe tehnika läbiproovimine.
- Positiivse õhkkonna loomine meeskonnas. Kuidas saab igaüks mõjutada õhkkonda meeskonnas ja vältida kurtmiskultuuri? Kuidas suunata oma tähelepanu fookust negatiivsest positiivsele? Soovitused. Õppefilm + arutelu.
Enesejuhtimine
- Negatiivsete tunnete ja stressiga toimetulek. Pingetaluvus ja keskendumisvõime. Kuidas mul nendega hetkel on ja kuidas neid arendada?
- Mida tasuks eelkõige endas arendada? Millised oskused väärivad harjutamist?
- Enesejuhtimine, tänapäevased seisukohad ja võimalused. Millised on minu võimalused oma seisundi või meeleolu juhtimisel? Mida teadus selle kohta on avastanud ja mida saab praktikas kasutada? Milliste konkreetsete tehnikate ja võtetega saab kontrollida enda reaktsiooni ja hõivatust olukorrast?
- egatiivsete emotsioonidega toimetulek nii pingelises olukorras sees olles kui pärast seda. Kuidas võtta omaenese emotsioonid konfliktsituatsioonis kiiresti kontrolli alla? Kas on päriselt võimalik saavutada olukord, kus ma enam kunagi ei vihasta, pole ärev, ei solvu? Negatiivsete tunnete ohjamine taju ja tähelepanu fookuse muutmise kaudu.
- Enesejuhtimise psühholoogia parimad praktikad. Teadusuuringute tulemused ja praktiline kasu aju-uuringutest. Kuidas enesejuhtimise võtete valdamine aitab meil edukam olla töistes suhetes või eraelus? Millal ja kuidas neid oskusi harjutada saab? Enesejuhtimise põhiskeem.
- Kuidas mõelda muutuste ajal ning kuidas elu poolt ette seatud erinevatest takistustest või madalseisudest välja tulla? Mida tähendab ärevate mõtete lõpuni mõtlemine ja kuidas seda teha? Soovitusi enesejuhtimise tehnikate rakendamisest muutusterohkes olukorras.
Ajakava
Mõlemad koolituspäevad on planeeritud 6 akadeemilist tundi (6×45 min), iga 2 akadeemilise tunni järel (st 1,5 tunni järel) on kohvipaus või lõunapaus. Tellija soovil on võimalikud ka teistsugused ajakava variandid.
Ajakava näidis mõlemal päeval:
- 9:45 – 10:00 Saabumine ja sissejuhatus
- 10:00 – 11:30 Koolitus
- 11:30 – 11:45 Kohvipaus
- 11:45 – 13:15 Koolitus
- 13:15 – 14:00 Lõuna
- 14:00 – 15:30 Koolitus
Koolituse hind sõltub osalejate arvust, koolituse toimumise kohast ja kestusest. Küsi pakkumist elina.siilbek@gmail.com või (+372) 509 9885