Igas ettevõttes tuleb ette raskeid olukordi, kus on vaja lahendada mingit tüli, kedagi karistada või koondada. Selles lõigus on pisut juhiseid, kuidas seda teha.
Konfliktid on igas ettevõttes tavaline nähtus. Pole mõtet neid karta ja peal liiva alla peita. Enamasti ei lahene nad iseenesest, vaid hakkavad kiiresti paisuma. Võime ära tunda ja mõista konflikti ning seda ka õigesti lahendama- see on hea juhi oskus.
Me oleme pidavas muutuses ja ka iga organisatsioon peab ajaga kaasas käimiseks tegema uuendusi. Enamikku muudatusi ei võeta aga sugugi avasüli vastu ning muudatuse enese tegemisele kulutatud jõupingutused on vahel väiksemadki kui muusatuste vastuseisu murdmisele. Miks see nii on?
Töötaja vallandamine või koondamine ei ole kerge situatsioon kummalegi osapoolele. Vallandajale tekitab see enamasti süütunnet ning vallandatavale hirmu tuleviku suhtes, mille ta sageli vihana välja elab. Kuna vallandamine on alati tingitud mingist põhjusest- rahapuudus, töötaja ebarahuldav käitumine, muudatused tootmises- siis on vallandaja siiski kohustatud töötajaga suhte lõpetama ning mitte edasi ootama.
Sageli tuleb meil ette olukorde, kui me soovime või peame kellelegi ütlema midagi negatiivset või on meil põhjustarvata, et kuulaja tunneb ennast rünnatuna. Sellises situatsioonis on abiks mõned metoodikad, mille alusel on võimalik edastada on sõnumit nii, et teine pool ei tunneks üldse või tunneks end minimaalselt häirituna.